Support privatkunder

Support privatkunder

Välkommen! Här hittar du den vanligaste supportinformation

Supporten är öppen Måndag-Fredag 09:00-16:00 med lunchstängt mellan 12:00-13:00.

Skicka ett mail till privat@oretel.se eller använd formuläret för felanmälan

 
 

Vanliga frågor

  • Fakturafrågor

    Har du frågor om din faktura skicka ett mail till ekonomi@oretel.se, glöm inte att ange ditt kundnummer eller fakturanummer.

  • Uppsägning

    Vill ni säga upp tjänsten så använd detta uppsägningsformulär.

    Uppsägningstider:

    • MKBnet Bredband – 1 månad
    • ADSL – 3 månader
    • Förval – ingen (Sägs upp hos Telia via 90200)
    • ATA – 3 månader (Teleboxen skall skickas tillbaka till Öretel)
    • Övriga Telefonitjänster såsom Prislistor/Alltid/Fritid/Fastpris etc  – 1 månad
  • Retur av utrustning

    Utrustning som ska returneras ska skickas till följande adress

    Öretel AB
    Fosievägen 6
    214 31 Malmö

  • Ändring av fakturalayout

    Inbetalningskortet som tidigare fanns längst ner på fakturan är numera borttaget

Telefon

Du når oss på 040-627 00 00