Support privatkunder
Välkommen! Här hittar du den vanligaste supportinformation
Supporten är öppen Måndag-Fredag 09:00-16:00 med lunchstängt mellan 12:00-13:00.
Skicka ett mail till privat@oretel.se eller använd formuläret för felanmälan

Vanliga frågor
-
Har du frågor om din faktura skicka ett mail till ekonomi@oretel.se, glöm inte att ange ditt kundnummer eller fakturanummer.
Villkor för betalning via Autogiro -
Vill ni säga upp tjänsten så kontakta oss via formuläret på sidan Support för privatkunder Uppsägningstider:
- MKBnet Bredband – 1 månad
- ADSL – 3 månader
- Förval – ingen (Sägs upp hos Telia via 90200)
- ATA – 3 månader (Teleboxen skall skickas tillbaka till Öretel)
- Övriga Telefonitjänster såsom Prislistor/Alltid/Fritid/Fastpris etc – 1 månad
-
Utrustning som ska returneras ska skickas till följande adress
Öretel AB
Fosievägen 6
214 31 Malmö
-
Inbetalningskortet som tidigare fanns längst ner på fakturan är numera borttaget
Telefon
Du når oss på 040-627 00 00
